Hoe moet ik mijn website aanmelden bij google
Wat je nodig hebt voordat je het indient
Eerst moet je toegang hebben om je website te bewerken.
Sommige beweren dat backend-webtoegang niet nodig is om een de website bij zoekmachines in te dienen. Wel, ze hebben gelijk, maar in sommige gevallen hebt u echter toegang tot de back-end van een website nodig.
Situaties waar u backend toegang nodig hebt
- De website heeft geen sitemap.
- De website heeft geen robot.txt-bestand.
- De website heeft geen Tag Manager of een manier om de toegang tot Google Search Console / Bing Webmaster Tools te verifiëren.
Als ugeen toegang heeft tot de backend of als uw CMS bepaalde beperkingen heeft, kijk dan of u FTP-toegang kunt verkrijgen. Dit komt later in dit artikel van pas.
Krijg toegang tot Google Search Console & Bing Webmasterhulpprogramma's
Als u uw verkeerspotentieel echt wilt maximaliseren, zorg er dan voor dat u uw website bij zoveel mogelijk relevante zoekmachines indient. Dit lijkt misschien voor de hand liggend, maar een kleine herinnering zijnaltijd fijn om te hebben.
Wat zullen we nodig hebben?
De meeste zoekmachines hebben hun eigen set webmasterhulpprogramma's om ons te helpen onze aanwezigheid op het web te beheren. De grote twee die je echt nodig hebt, zijn:
- Google Search Console
- Bing Webmaster Tools
Google Search Console instellen
Voordat u uw website bij Google kunt indienen, moet u een Search Console-account instellen en de eigendom van de website verifiëren. U gebruikt hiervoor uw Gmail-account.
Als u meerdere websitedomeinen beheert, kunt u ze allemaal vanuit hetzelfde account beheren.
Nadat uw account is ingesteld, moet u de richtlijnen van Google volgen om uw website-property te verifiëren. Er zullen prompts verschijnen die u meerdere opties bieden om uw website te verifiëren. Als uw account hetzelfde is als uw Analytics-account, wordt uw website automatisch geverifieerd.
Bing Webmasterhulpprogramma's instellen
De eerste stap hier is om een account aan te maken. Bing maakt dit gemakkelijk door u toe te staan uw bestaande e-mailaccounts te synchroniseren om snel een Bing Webmaster Tools-profiel te maken.
Zodra u bent ingelogd op de Webmasterhulpprogramma's van Bing, bent u klaar voor de volgende stap van het indienen van uw website.
1. Maak een sitemapindex met gecategoriseerde sitemaps
Wanneer u de indexering voor een volledige website beheert, is het belangrijk om te weten hoe u deze op grote schaal moet beheren. Het hebben van een geoptimaliseerde sitemap kan dit proces veel gemakkelijker maken voor webmasters en vooral zoekmachines.
Wanneer ik hier naar een sitemap verwijs, verwijs ik naar een XML-bestand, niet naar een HTML-sitemap.
Afhankelijk van de aard van uw site kan het zinvol zijn om meerdere sitemaps te maken om uw inhoud in relevante categorieën in te delen. U kunt zelfs een afbeeldingen-sitemap maken om uw strategie voor het optimaliseren van afbeeldingen te verbeteren.
U kunt een sitemapindex als een hoofdmap gebruiken en vanaf daar naar elke sitemap linken.
Indien u niet zelf een sitemapindex kunt maken dan kan Nexxite dit voor u doen.
Uploaden van XML-sitemap via FTP
Als u geen toegang hebt tot de back-end van uw website, kan FTP-toegang u wellicht helpen.
Zorg ervoor dat u de sitemap plaatst in een map vanaf de root toegang van uw website.
Gemakkelijk!
Nu moet u uw site testen om te controleren of deze correct is geplaatst.
Om te testen, kopieert u eenvoudig uw bestandsnaam en voegt u deze toe aan het einde van de URL van uw website. Bijvoorbeeld:
https://www.example.com/sitemap.xml
of
https://www.example.com/sitemap_index.xml
2. Optimaliseer uw Robots.txt
Dus u hebt uw sitemap gemaakt en geoptimaliseerd. Wat heeft een robots.txt-bestand hiermee te maken?
Welnu, er zijn enkele eenvoudige stappen om ervoor te zorgen dat zoekmachines uw website kunnen crawlen en indexeren.
Voeg een link toe aan uw sitemap
U kunt eigenlijk een link toevoegen aan uw sitemapbestand in uw robot.txt-bestand. Dit helpt zoekmachines snel uw sitemap te vinden en kan uw crawlsnelheid verbeteren.
Dubbele controle verbieden richtlijnen
Als u een nieuwe website lanceert, zorg dan dat uw website dit NIET zegt:
User Agent: *
Disallow: /
Die eenvoudige twee regels tekst blokkeren alle grote zoekmachines om uw website te crawlen. Je zou verbaasd zijn hoe vaak dit wordt vergeten.
3. Sitemap verzenden naar Google en Bing
Beide platforms stellen ons in staat rrn koppelingslinks in te dienen. Dit is een snelle manier om zoekmachines te laten weten op welke pagina's ze moeten crawlen.
U kunt afzonderlijke sitemaps verzenden, maar het kan een beetje sneller zijn om uw sitemapindex in te dienen.
Wist u dat zowel Google als Bing u toestaan om afzonderlijke pagina's in te dienen?
Dat klopt! Maar raak niet te enthousiast.
Hoewel sommige pagina's snel kunnen worden geïndexeerd, kan het soms langer duren voordat zoekmachines uw pagina's hebben geïndexeerd.
Google Search Console - URL Inspection Tool
Het nieuwe Search Console-platform van Google heeft een van mijn favoriete nieuwe hulpprogramma's, de URL Inspection Tool. Dit is een redelijk uitgebreide tool waarmee webmasters onmiddellijk feedback krijgen over hoe Google bepaalde aspecten van een webpagina waarneemt.
Een van de beste kenmerken van deze tool is de mogelijkheid om indexering aan te vragen. Klinkt bekend?
Dat komt omdat het URL Inspection Tool het hulpmiddel Fetchen als Google heeft vervangen van de oude Search Console.
Bing Webmaster Tools - URL's indienen
In een recente aankondiging zei Bing dat ze webmasters toestaan om maximaal 10.000 URL's per dag in te dienen.
Door het hulpprogramma URL's verzenden in de Bing Webmaster-hulpprogramma's te gebruiken, helpt u Bing crawlresources op te slaan. Logisch, maar het gaat in tegen hoe zoekmachines doorgaans werken.
Als Bing openlijk webmasters aanmoedigt om hun URL's in te dienen voor indexering, waarom dan niet toevoegen aan uw marketingchecklist?
Bonus Tips!
We hebben een aantal directe methoden behandeld om uw links geïndexeerd te krijgen, maar er zijn ook enkele indirecte methoden om links geïndexeerd te krijgen.
Voor degenen die nieuw zijn bij SEO, is het belangrijk op te merken dat de meeste crawlers van zoekmachines nieuwe webpagina's ontdekken via koppelingen.
Laten we zoekmachines een bot geven en hen helpen onze inhoud te ontdekken!
Google Publishers-zoek-API
Google heeft tools gelanceerd waarmee uitgevers hun inhoud rechtstreeks kunnen indienen bij de index van Google. Dit vereist enige geavanceerde lectuur, maar is de moeite waard de tijd!
Optimaliseer interne links
Het optimaliseren van uw interne links is een essentieel onderdeel van elke essentiële SEO-checklist. Een gestructureerd koppelingsschema op uw site helpt zoekmachines nieuwe pagina's op uw site te ontdekken.
Verhoog uw link met bouwinspanningen
Ja, Linkbuilding zou al op uw SEO-checklist moeten staan.
Als u echter meer inspanningen levert voor het opbouwen van links, kan Google Google helpen pagina's op uw site te vinden. Probeer nieuwe links te verdienen of zelfs gebroken backlinks terug te vorderen.